Kuta, Bali

Ah nu ar det nara, om 18 timmar gar planet!
Iallafall sa kom Johanna tillbaka till Bali igar helt ovantat.. Maggie hade fatt hemlangtan sa de skippade Fidji som de tankt fara till efter Nya Zeeland och Johanna kom hit hur roligt som helst! Sa vi har varit med henne nu i 2 dygn och degat pa stranden, shoppat lite och tagit det allmant lugnt. Nu ska vi hem och packa och sova sista natten pa resan, hur konstigt det an later? Vi landar pa Falmark pa onsdag kl 19 om allt gar som det ska, ses snart allesammans!!!

Har tagit det lugnt hela veckan och shoppat en del och sedan sett film pa resturang varje kvall, helskont! Igar vart det dock fest (maste ju ta en avslutningsfest) och det vart lyckat sa nu ar vi sa gott som redo for hemgang!

Resturangen dar vi sitter nastan varje kvall och ser film pa storbildstv

Skor ar inget for oss, gar alltid barfota och da blir inte fotterna jatterena...

Gardagens fest, han i mitten ar utkladd!

Vara vanliga eftermiddagar efter stranden, film i sangen!

Snart ses vi!

Kuta, Bali

Om en vecka landar vi pa falmark, kan inte ens tanka oss det? Kommer bli en enorm omstallning att komma hem, att inte bli serverad frukost pa morgonen, att inte smorja in sig i solkram varje dag, att inte ga till stranden och ligga dar flera timmar, att inte ha det varmt jamt, att ha pa sig jeans, jacka, skor?! Men skont ska det bli! Nu har vi iallafall en riktig rehabvecka, sover ut pa morgonen, ater frukost, gar till stranden, ater lunch, vilar, gar och shoppar, ater middag, ser film och sover... Helt okej dagar! Vi hade stallt in oss pa att fara klockan 4 pa morgonen pa tisdag, men igarkvall fick jag nagon knapp och skulle kolla sa att det verkligen stamde, tur var ju det, for det var klockan 4 pa eftermiddagen, det dar med am och pm har inte riiiktigt gatt in an ;) Nu ska vi njuta sista veckan, sen ar vi forhoppningsvis om allt gar som det ska (byter plan 3 ganger sa forseningsrisk finns), hemma om  en vecka! Skot om er tills dess!
Inga bilder idag, sorry!

Ja solen steker och livet leker. Sista veckorna nu, sjukt att det ar sa nara hemgang, 10 dagar kvar av totala 116! Iforrgar drog Johanna och Maggie(dom vi delat rum med och varit med hela tiden pa Bali) till Nya Zeeland, jattetrakigt! De fick angest 3 timmar fore flygresan och forsokte ringa och andra sa de kunde stanna langre men kom inte fram, dock far de sakert det kanon pa NZ ocksa! Sjalva ska vi nu ha en rehabvecka med shopping, sovmorgonar och stek pa stranden. Var pa ett badland i forrgar och det var superskoj, vi betedde oss som barn och sprang runt och testade allt som gick att testa, forutom en rutschkana som gick rakt ner = doden, sa den stod vi over! Igar vart det fest med ett tjejgang fran Ostersund, forfest vid poolen och sen utgang, spelade till och med Carola ute, gissa om tva schalgerdrottningar gastade for full hals? Hoppas allt ar bra med alla dar hemma, varmen har val snart natt er ocksa, annars kommer vi med den om 10 dagar!

Gardagen:

En bild som visar fordelningen av sangplats, jag har den dar platten, Frida resten ;)

Var forovrigt den dar sangen som vi delade pa 4, lite trangt!

Kuta, Bali

Nyheter fran varmen: delfiner kanns som gummi och poolfester ar himla roliga!
Ja iforrgar var vi i vag och badade med delfiner, borjade med att vi fick lite instruktioner om hur man skulle bete sig mot dom (ar ju inte varje dag man traffar pa en sa det kan ju vara bra) sen fick vi ta pa oss flytvast, efter det satte vi oss pa trappan till poolen och klappade pa dom och "larde kanna dom" lite, dom kandes verkligen som gummi, skitkonstig kansla! Jag fick en puss av den ena delfinen, Jack och sen simmade jag ut med honom och frida efter, var bade en enorm upplevelse for det ar nagot jag velat hela mitt liv samtidigt som det var lite obehagligt. Delfiner ar verkligen ett muskelpaket och man kande att de kunde gora vad de ville med en. Men iallafall sa var det en haftig upplevelse som ingen av oss angrar! Igar var det poolfest, vi skulle sla ett rekord genom at dricka 2000 ol under dagen, borjade klockan 8 pa morgonen, och vi klarade det och de flesta var glada i hatten! Kvallen slutade pa ett utestalle och hela dagen var kanon. Idag har vi varit pa stranden och ikvall vantar kottbullar till middag och sen film med tjejganget. Imorgon aker tjejerna som vi delar rum med, Johanna och Maggie till nya zeeland sa det kommer bli lite tomt men vi har ju mindre an tva veckor kvar till hemresa sa det ar bara att ta vara pa sista tiden!

Ja nu ar vi tillbaka pa kuta igen efter nagra riktigt skona dagar pa Gili. Vi bodde pa ett stalle som heter Runah Kundun, var en jattesot mamma med en femarig son som agde guesthouset och det kandes verkligen som att man bodde hemma hos dom! Iallafall sa var Gili hur mysigt som helst, smala gator, inga bilar, vanligt folk, klart vatten och ren strand. Spenderade vara dagar dar med snorkling, fest, dykning och bio. Kom tillbaka hit pa kuta igarmorse och checkade in pa samma hotell som forra gangen APinn, nu bor vi dock 4 stycken i ett rum, har en dubbelsang sa lite trangt ar det haha! Imorgon vantar bad med delfiner och vi ar supertaggade! Hoppas allt ar bra dar hemma, vi ses om drygt 2 veckor!

Om vi har kul pa resan?

Svar ja!

Kuta, Bali

Dom senaste 2 dagarna har varit lugna, har spelat kort och atit glass pa kvallarna. Imorgon kl 6 tar vi baten till gillioarna, ett par oar inte sa langt harifran dar det tydligen ska vara jattefint sa det blir lite dykning m.m, och vi kommer stanna dar tills pa sondag som det ser ut sa bli inte oroliga om uppdateringen pa bloggen vantar pa sig. Vi har aven atit kottbullar 2 ganger, RIKTIGA SVENSKA KOTTBULLAR (inte som dina da forstass farmor), men hur som helst valdigt gott med hemmalagat mos och brunsas! Annars leker livet och varmen tar kol pa oss, nastan sa man langtar efter lite kyla?

Morgonfrilla

KOTTBULLAR

Linas avskedsmiddag, hon for hem idag, skittrakigt!

Gardagenskortsspel, plump, kolla noga vem som knep forstaplats!!!!!

Vardagen ;)

Kuta, Bali

Ja har ar vi fortfarande, trivs verkligen! Hotellet ar superbra, vi har traffat superskona personer och vi kan varken klaga pa stranden eller festerna! I forrgar drog vi och dom andra 3 tjejerna som vi bor med till en annan strand som var jattefin, vagorna var dock storre an dom som ar pa den har stranden sa vi hade stora problem med att ta oss ut i vattnet! Annars har det varit fest 4 dagar i rad nu, men ikvall vantar en lugn filmkvall! Tror Fridas fodelsedag tog luften ur oss alla, vi startade festen kl 11 igar morse, frida fick ol till frukosten och sedan fortsatte festen dagen lang och avslutades runt halv 7 imorse. Hon tackar foresten for alla grattiskommentarerna! Nu ar det bara 3 veckor kvar, kanns helt sjukt nar man varit borta i 13. Vi kommer nog vara har pa Kuta storre delen av tiden men vi ska nog dra en liten vanda runt on, har planerat in att bada med delfiner och eventuellt dyka igen.

Som ni ser sa har vi bade statt pa brador, badat, kopt snygga outfits och festat!

Kuta

Ja har ar vi fortfarande, ni undrar sakert hur surfningen gick?! Jaada nog stod vi pa bradorna nog! Var ganska svart men nar man val tog en vag sa var det vart allt besvar, nu nagra skrapsar efterat sa kanns det valdigt kul att ha provat! Det funkar inte att ladda upp bilder idag, bloggen strejkar vilket ar himla jobbigt nar vi har hur mycket bilder som helst att ladda upp bade fran surfningen och fran festerna som har varit dom senaste kvallarna. Pa tal om fest, vi och sverigebrudarna som vi hanger med bade dag och natt nu har kopt kvallens outfits alldelens precis, klanningar i olika farger och var sitt par passande solbrillor i samma farger som klanningarna, de ni de ska ni fa se pa nasta gang bloggen ar pa humor! Just nu reganar det men annars ar solen stekande het pa dagarna och vi slass med vagorna for att fa svalka oss!
Pa aterseende inom en snar framtid med bilder!

Kuta, Bali

Efter lite forseningar sa landade vi pa Bali igarkvall, letade boende med 3 svenska tjejer och det slutade med att vi hamnade pa ett guesthouse med pool, frukost, varmvatten och tv.. helt okej och inte allt for dyrt. De som jobbade dar trodde dock att vi kande dom 3 tjejerna sa vi fick 2 rum med delad dorr emellan men det gar bara fint, man hor nar de snyter sig, kissar och letar klader i pasar men det kan man leva med! Dagen har vi spenderat pa stranden och vi har aven bokat sa vi ska ta surflektioner imorgon.. Lag och kollade pa dom som surfade idag, och det ser ju inte jattelatt ut, men vi far val se hur det gar imorgon! Nu ar det ungefar en manad har pa Bali och det kanns alldelens lagom, vi har lite saker som vi planerat in att gora och sen ar vi redo for hemgang!

1, vadret var sadar nar vi skulle flyga
2, poolen pa varat hotell
3, vi i morgon
4, varan balkong

Kuala Lumpur

Ja vi ar fortfarande har, imorgon flyger vi till Bali, sista stopp, kanns helt sjukt att det ar en manad kvar tills vi ar hemma! Vi akte iallafall inte till Singapore, det skulle bli ganska omstandigt , det enda vi ville gora dar var som sagt att aka pa nattsafarit och dom hade bara resor ner till Singapore huvudstad och nattsafarit ar vid gransen till Malaysia.. Sa vi har hangt har i nagra dagar, shoppat endel och igar var vi upp till ett torn och sag pa nar bla petronas towers slacktes ner for att det var 60 earth hour.

Har jattebrattom nu dom stanger KLCC om 6 min och da ska vi nog helst vara ute, sorry for ett kort inlagg vi hors igen pa Bali!

Sista bilderna ar fran shoppingcentret vi var pa idag, och det dar ar ca en fjardedel av det...

Kuala Lumpur

Lamnade Langkawi med bat och tog sedan nattbuss (varldens kallaste natt) till ett stalle dar vi bytte och akte sedan bat till Perhentian island, och OM det var vackert, hur fint vatten som helst och vit skrapfri sand!! Var ett valdigt litet stalle men jattemysigt. Vi bodde pa Matahari guesthouse som lag alldelens bredvid stranden, vi bodde forst i en egen liten hydda, men nar vi uptackte att vi inte riktigt bodde dar ensamma utan hade 2 meters varaner utanfor sa bytte vi till ett trevligare och billigare rum langre upp, dar varanerna bara var 1 m! Vi gjorde aven en snorklingutflykt som ar bland det basta vi upplevt pa resan, borjade med att vi pa forsta stoppet fick se 2 skoldpaddor, bara det var en upplevelse! Pa nasta stopp vantade hajarna, jaaaa antligen sa har vi sett hajar!! 2 st, sen var dar aven en 2 m stor skoldpadda, en rocka och nemofiskar. Var en helt underbar upplevelse att se i det fria och ca 3 meter ifran en! Vi stannade bara pa Perhentian i 3 dagar, kandes ganska lagomt da det var sa litet och vi gjorde som det som gick att gora dar. Vi tog sedan baten in till land igar, akte nattbuss till Kuala Lumpur och landade har imorse kl 05.30,  och vackte receptionisten pa wheelers guesthouse (tack for tippset emil), de hade dock fullt just da sa han sa att han kunde ordna ett rum tillsammans med andra sa vi fick sova till kl 12 da nagon troligtvis skulle checka ut, sagt och gjort sa snubblade vi in i ett rum dar 4 andra redan lag och snosade sa vi slangde oss i en sang och sov till 12 da vi fick ett rum. Vi har sedan spenderat dagen i ett shoppingcenter och sedan i KLCC (twintowers), himla hoga hus det har! Vi blir nog har i 2 natter sedan ar det tankt att vi ska fara till Singapore, antingen bara over dagen eller en natt, ar bara ett nattzoo vi vill besoka dar sa det blir en snabbvistelse men vi far se hur det blir.

Perhentian

Ja vi hade en bra tid dar,
bild 1&2, Beachen
bild 3, 2 bruna tjejer
bild 4,5,6 snorklingturen
bild 7, en marsshake, ja en shake med marschoklad&glass!
bild 8, sex and the city som vi sag pa resturang en kvall
bild 9, vara grannar

Bild 1, pyssel pa bussresan
Resten av bilderna ar fran KLCC

Regnar gor det har ocksa sa tro inte alltid att vi har sol!

Langkawi

Nu har vi svangt runt nagra dagar har och haft det valdigt bra. Har varit lugna dagar, dock har vi hunnit med en fest, traffade 2 sodertaljekillar som vi var med, en kollade foresten pa vara ben, sen slangde han ur sig "har alla i norrland lika mycket arr och sar pa benen som ni? ".... Ja otur det har man ju ibland. Annars har vi mest legat och degat pa stranden,badat, atit choklad, sett film och atit god mat. Idag och igar har vi aven sett pa strandfotboll, dom har nagon cupp har under nagra dagar sa det har varit ratt roligt att se, man ar ju inte avundsjuk pa att spela i tung sand och enorm hetta. Idag har vadret varit sadar sa da drog vi vara steg mot underwaterworld och halsade pa hajar,pingviner,salar,nemo, doris mfl, ganska skont satt att sla sonder en regning dag pa! Imorgonkvall tar vi nattbuss mot Perhentian island dar vi kommer att vara i 4-5 natter, vi har ingen aning om internet ens finns dar, verkar vara ganska ode men om inte sa hors vi av igen i Kuala Lumpur! Och for att paminna er som var flitiga pa att smsa nar vi var i Thailand och mobilerna fungerade, nu ar det andra tider, mobilerna fungerar inte har och kommer inte gora det forens vi ar pa Arlanda!

Senaste dagarna i bilder:

Jaa som ni ser pa 6e bilden sa hade vi ett husdjur har, i form av en geckoodla, vilket ar ratt vanligt och det gor oss ingenting, dom dar djuren ar bra mot for vad som finns!

Langkawi

Tog oss nastan 24 timmar med farja,buss,buss,farja,buss att komma fram men till slut sa landade vi har pa Langkawi i Malaysia. Som vanligt sov vi en hel del pa resan, trots att den forsta farjan var bland det ackligaste vi varit med om, med en halvmeters bred madrass sa man flasade varandra i oronen, myror och andra kryp och massa gung kunde vi sova i stort sett hela natten enda! Regnet oste ner nar vi kom hit vid 8, vi checkade in pa ett guesthouse som var ganska trevligt, har till och med tv sa vi ska snart hem och se Gustaf som gar ikvall! Det ar dock som en bastu dar inne men vi overlever. Har pa on betalar dom ingen skatt pa choklad, cigaretter, ol osv sa det ar rena paradiset for en chokladalskare som Frida, aven jag har lart mig att ata ratt mycket choklad nar man umgatts med den tjejen sa nu har vi gjort upp ett forrad med Daim, geisha, kit kat osv, haller val inte sa lange i varmen men man far val skynda sig att ata upp det, ska nog inte bli nagot storre probelm. Fridas sar har blivit battre sen vi var hos lakaren sa vi hoppas att det ska ga over helt! Vi planerar att stanna har till pa sondag, 5 natter kanns ratt lagom.

Bild 1 & 2 ar fran den ackliga baten
Bild 3 & 4 ar fran stranden har pa Langkawi
Bild 5 ar pa det nyfunna godiset!

Koh Tao,

fast om 2 timmar pa vag till Malaysia! Igar tog vi dykcertet, gjorde 2 dyk i havet ett pa 14 m och ett pa 18 m, sag inga hajar dock men om det fanns i omradet som vi dok i, kanske lika bra att vi inte sag dom med tanke pa hur vara reaktioner hade blivit.. Vi gjorde sedan provet pa eftermiddagen och bada klarade det med 47/50 ratt. Pa kvallen hade vi bbqfest med dykganget, GRILLFEST forstar ni hur gott det var? 12,50 kr for en ol sen fick man ata hur mycket man ville av en buffe som inneholl allt, kott,kyckling,potatis,ris,klyftpotatis,sallader,brod,saser osv... Vi at oss matta och mer dartill! Nu ska vi bara ata middag har sen har vi ett dygns resa till Malaysia med bade bat och buss.

Bild 1-4, supersnygga tjejer pa dykuppdrag!
Bild 5, dykganget
Bild 6, Fridas besok pa sjukhuset (hon har fatt konstiga utslag/sar pa kroppen.