Krabi, Koh Lanta

Vi har nu checkat in på ett 5 stjärnigt hotell hos Stig och Britt-Inger + barn och mormor! Har sovit här två nätter av tre och vi känner oss som kungar, renbäddade sängar, varma duschar, kylskåp, tv, terass osv.. Vi trivs verkligen! Innan vi for hit var vi pa Poda där vi snorklade lite och såg en del fiskar. Imorgon bär det av till Phi Phi där vi troligtvis ska spendera två nätter, sedan blir det nog en natt till i Ao Nang innan vi måste åka ut ur landet över dagen för att få ett nytt visum på 15 dagar.

Första bilderna är från solnedgången i Ao Nang, efter de följer bilderna från turen till Poda, apbilden är från när vi satt i bilen på väg till Koh Lanta och resten av bilderna är från tiden på Koh Lanta.

Imorgon checkar vi ut från lyxet, tillbaka till vardagen och våra enkla rum, men upplevelserna fortsätter och tiden går, snart är halva tiden gjord! Vi tackar familjen Larsson för det gudomliga husrummet och den UNDERBART goda maten, nu har vi fått energi till nya upptåg.

Krabi

Svanger fortfarande vara langa i Krabi, igar var vi ut pa tva oar, Phra nang och raily, Phra nang ar sa fruktansvart fin och med vit, mjuk sand och helklart vatten. Raily ar valdigt langgrunt och inte lika fin strand men vart att fara pa nar man kan ga fran Phra nang dit! Vi motte aven upp 2 av stockholmstjejerna som vi traffade i Dalat och at middag med dem igar, gick sedan for att kolla barerna men avbojde fran fest nar det var sa lite folk ute, Ao Nang ar val inte direkt ett stort feststalle sa var kanske inte sa konstigt. Imorgon vantar troligtvis en till utflykt, denna gang till Poda island, hoppas pa bra vader! Annars ar det som vanligt.. underbart! Vi stannar har tva natter till sedan aker vi till Koh Lanta och efter det till Phi Phi. For er som undrar hur det gar med varat nya strandracket, idag slog vi 344, kanner pa mig att vi latt kommer att sla det imorgon!

Alla bilderna ar fran Oturen, utom det sista, det ar faktist fran varan balkong, havsutsikt? JADA!

Krabi, Ao Nang

Kom till Krabi imorse och tog direkt en tuk-tuk till Ao Nang, blev verkligen ett kart aterseende att komma hit! Hittade ett boende nara till stranden som vi slog till pa och sedan gick vi och at frukost. Efter det  bytte vi om och gick till stranden, och snacka om varme!! Gick inte att ligga stilla sa vi har spenderat mycket tid i havet idag. Borjade smaregna, sa da gick vi upp och at lunch, efter det lyste solen igen sa da gick vi och kopte ett strandracket, ANTLIGEN, har letat bade vietnam och kambodja men dar hade dom det inte, men nog fanns det i thailand nog, spelade som tva sma barn tills regnet kom igen da gick vi upp och satt oss pa hotellets gemensamma balkong, ja aven toa och dusch delar vi med andra! Nu har vi atit en god middag och ska ta oss en vanda langst gatorna har, imorgon vantar troligtvis en battur om vadret tillater!

Idag gick det battre att ladda upp bilder!
Forsta bilden ar glassar som vi at i siem reap, sen ar det kho san road i bangkok, efter det foljer bilder fran mbk (shoppingcentret), sen tva bilder fran vara fynd fran mbk, sen ar det varan frukost i bangkok och varat rum i bangkok, resten ar bilder fran idag da vi kom till krabi!

Bangkok

Landade har igar afton, skont att komma hit runt 7 inte lika varmt att leta boende da! Hittade ett helt okej boende och sedan drog vi oss mot Khao San Road, stora backpackerstallet, insag att vi ville kopa allt, linnen, bikini, t-shirtar, armband, pankakor,osv.. Pankakor vart det iallafal, har langtat efter Thailands pankakor ett bra tag sa dom satt dar dom skulle! Idag tog vi tag i oss och for till ett stort shoppingcenter, Mah Boon Krong (MBK), 8 vaningar, 2000 affarer sa dar har vi slagit sonder ca 7-8 timmar idag! Mc Donalds vart det ocksa, kan vara det godaste pa lange efter alla nudlar och ris! Blev en del shpping iallafall, dock inte allt for mycket da vara vaskor ar nast intill fulla och vi har drygt tva manader kvar.. Imorgon vantar en 14 timmars bussresa till Krabi, aker 6 imorgon afton och landar i Krabi pa fredagmorgon.

Mer fran SIem Reap

Bloggen ar inte med oss den har gangen heller sa det gick bara att ladda upp fyra bilder sa bilder fran Bangkok kommer senare, kanns som vi hela tiden blir lite efter men det ar bloggens fel, vi kampar tills svetten rinner!

Siem Reap

Nuuu ni! Nu har vi tagit tag i varan kulturella sida ytterligare en gang! Imorse stod vackaren pa 05.17, ja det ar sant! Halv 6 satt vi pa en tuk tuk mot Ankor Wat och klockan 6 var vi pa plats for att se den beromda soluppgangen som var ratt maffig! Efter det fick vara ogon skada fler tempel, vi strosade runt dar till 10 da vi tyckte att vi sett nog, andra koper 2dagars eller 1veckas biljett men for oss rackte en dag gott, och inte ens det uppfyllde vi, halvdag hade rackt! For tillbaka till staden och gick en vanda dar men det var for varmt for att vara inne i stan mitt pa dagen sa vi gick till rurmmet och sag pa tv/sov till fyra da vi gjorde oss klara och gick ut igen. Nu har vi atit en god middag, inhandlat nagra klanningar och ska snart och kopa mat till morgondagens resa, ytterligare en drygt 10timmars bussresa, borjar bli ratt vana! Imorgon kvall landar vi iallafall i Thailand, narmare bestamt Bangkok, och da funkar mobilerna sa det ar bara att ni skickar sms! Dock kanske vi inte svarar pa alla, for gratissms ar inget man har har!

Gick bara att ladda upp dom har bilderna idag sen satte datorn stopp, men hall till godo det finns mer skonheter att plocka fram tills nasta gang!

Forsta kortet ar ett bevis pa att vi ar uppe i tidigaste laget, andra kortet kan bara fortsatta bevisa det forsta, tredje kortet ar fran Ankor Wat soluppgangen, fjarde ar an glad anna, femte ar aven det soluppgangen, sjatte ar baylon, sjunde lika sa, pa attonde kortet forsoker jag visa respekt genom att tacka axlarna med ett harband, 3 resterande ar bara allmanheter fran dagen (lat battre sa nar jag inte vet vad dedar templerna heter)

Vi korde foresten pa en ko igar med bussen, chafforen stannade inte ens, men nar vi steg av var det allt en buckla pa bussen sa den kon satte nog livet till.

Sihanoukville

Sista inlagget harifan skulle jag tro, tidigt pa sondagmorgon gar den 11 timmars langa bussresan till Siem Riep. Idag har vi tvattat, kan tanka mig att det kanns skont for er mammor nu nar vi ar borta, mindre tvatt! Skont att fa rena klader iallafall! Vadret ar stralande och det ar hur varmt som helst, svettas hela tiden vad man an gor! Igar var vi och spelade minigolf, strommen gick ett par ganger annars gick det jattebra... allt utom resultaten. Imorgon ar det alla hjartans dag, sa da har vi tankt sla till pa stort med nagon lyxig middag och vem vet kanske en drink! Blir faktist lite avundsjuk pa all sno, skulle garna vara hemma for en dag och kora skoter och aka slalom, men bara for en dag! Har rullar det pa som vanligt vi solar, badar och ater, skot om er!

Jani vi ar fortfarande har och har det skont, tog tag i oss sjalva och for till en annan strand igar, ar val det som har hant sen sist!
Vi kor pa bilder i stallet for text denna gang, lev och ma:

Sihanoukville

Ar fortfarande har, ska stanna tills nasta sondag. Vi hade 2 saker som vi skulle gora har eftersom vi stannade ett tag, det var att tvatta och skicka vykort.. Vi har inte tagit for oss nagot av det, daligt av oss! Igar var vi iallafall in till "stan", vi har varit har drygt en vecka utan att varit i den sa vi tog tag i det och for dit vid 9, synd bara att allt stangde 9 halv 10, sa det vi kopte vart ett paket kakor, de var iallafall goda! Imorse hade vi tankt fara till en strand langre bort men det var ganska mulet sa vi la oss pa den vanliga stranden, sjalvklart sa vart det toppenvader resten av dagen.. men vi ska nog fara dit imorgon, ska aven boka en batutflykt till nagra oar sa vi har nagot att gora veckan som ar kvar har. Regnat har det gjort ocksa, i forrgar la vi oss pa stranden och efter fem minuter drog molnen ihop sig och regnet borjade osa ner, vart snabba steg hemmat och vi satt oss pa altanen och laste och hoppades pa att det skulle ga over vilket det inte gjorde sa vi la oss och sov i 3 timmar och nar vi vaknade var det sol! Annars rullar dagarna pa, vart lite val lange har men vi vill inte aka in till Thailand for snabbt, 30 dagars visum sa vi far dit kring den 18onde nagon gang! Hoppas ni har det bra dar hemma i snon, vi lever och mar!

Ursakta den daliga uppdateringen, vi har sa mycket for oss.. Eller egentligen inte. Vi stiger upp (faktiskt ca halv 9) ater frukost (supergod, musli,banan,mjolk & yougart), gar till stranden, solar & badar, badar och solar, ater lunch (fruktsallad), solar mera, badar mera, gar upp vid 4, koper fika pa supermarket, gar till hotellet, sitter pa altanen och fikar och laser, duschar och gor oss klara, ater middag vid 8, sen gor vi nagot roligt till laggdags. Inte sa jobbiga dagar, har inte sa stora bekymmer och man kan saga att vi har det ganska bra! Vi blir kvar har ett tag till, vet inte hur lange men det ar skont att stanna av pa att stalle! Det enda vi kan klaga pa ar myggbetten, hur manga som helst!

Bilder fran senaste dagarna:

Sihanoukville

Landade har i forrgar, letade boende som tok, var fullt pa de flesta stallerna. Hamnade till slut pa Monkey Republic Bungalows, som ar lite dyrare an de stallerna vi bott pa men samtidigt kanns det hur tryggt som helst sa det ar vart det! Sihanoukville ar mycket mindre an vad vi trodde men det ar enda mysigt, har inte riktigt kollat in centrum an da vi bor bredvid stranden och har det mesta vi behover har! Sanden har ar superskon, kanns som mjol under fotterna! Igar motte vi upp goteborgsgrabbarna och spenderade en kvall pa stranden med dom. Vi kommer nog bli kvar har ett tag, en och en halv vecka kanske och sedan troligtvis Siem Reap och vidare till Thailand. Vadret har varit lite vaxlande men det ar alltid varmt, dag som natt sa vi trivs!
Och en sak till, vi har hittat ett stalle som saljer svenska kanelbullar!!!!!!!