Saigon

Nu ar vi i Saigon, eller Ho Chi Minh city, kalla det vad ni vill! Igar var vi som sagt och klattrade i vattenfall i Dalat och det var hur haftigt som helst! Det var vi och 3 svenska tjejer, en skottska och en hollandare alla i varan alder. Vi borjade med lite vandring till forsta klippan dar vi fick ova pa allting och aven lara oss sakerheten bla hur man faster livlinorna, kan vara bra att kunna! Sedan vidare till forsta klippvacket som var ca 18 meter, efter det vantade lite vadning i forsarna innan nasta klippa som avslutades i vattnet darefter at vi lunch, vi akte sedan i forsarna, eller gled snarare och akte "rutschbana" pa hala stenar, efter det vantade lite mer trekking i skogen innan den stora utmaningen, ett ca 30 m vattenfall som vi skulle klattra nerfor!!! Haha jani efter manga om och men sa klarade vi det och det var hur haftigt som helst, vi hoppade sedan fran en klippa 15 meter ner i vattnet och avslutade med trekking uppfor ett berg till bilen, en valdigt lang och jobbig dag men samtidigt bland det basta och roligaste vi har gjort! Pa kvallen at vi middag med tjejerna som vi varit med pa dagen och sedan gick vi ut pa en vietnamesisk bar det var bland det sjukaste, var kanske 200 vietnamesiska killar, 20 vietnamesiska tjejer och det var bara killarna som dansade och verkligen DANSADE de var som om man hade slappt ut rattor at katterna de korde pa utan taktkansla, utan ngn kansla alls, utan ben i kroppen kunde man tro.. Efter att vi fatt nog av det sa gick vi vidare till ett cafe och at glass och drack varm choklad, jattegott! Dalat var battre an forvantat och utflykten var super, men det var ratt kallt, kvallarna var kallare an i sverige sa det var skont att komma till Saigon idag for har ar det hur varmt som helst! Hittade boende ganska snabbt och bokade sedan en tur till Cu Chi tunnlarna imorgon. Har aven bokat bussen till Phnom Penh dit vi aker pa onsdag!

Bilder fran Dalat:











Kommentarer
Postat av: AJ löken J

Men gud vad härligt det, låter, häftigt oxå! Frida visade väl att takterna från forsränningen håller i sig, sånt där kan du ju ;)

2009-01-27 @ 07:45:18
URL: http://lokenojulle.blogg.se/
Postat av: Emil

Schyssta bilder =) Jag säger oftast Saigon för att det är kortare och lättare! Bror din hade stora problem att lista ut om det var du eller Frida på klättrarbilden, tror du börjat vara borta lite för länge ;) Till slut listade jag ut att det var du på de röda shortsen =P Vad blir det efter Saigon då? Jag tycker ni ska satsa på att ta er in i Kambodja och därefter ned till Shianoukville för lite mer beach, finns en bra strand som heter Serendipity beach (med reservation för stavningen) som är nice om de inte byggt upp någon fet resort där (var ju trots allt över två år sedan jag var där). Nu ska jag fortsätta skriva på mitt tråkiga PM, har du mycket tid över kan du ju skriva ett mail =) Kram kram på dig..

2009-01-27 @ 11:46:12
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Gud vad häftigt! vilken upplevelse.

2009-01-27 @ 22:39:07
URL: http://mariahemmet.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tjenare tjejer! =D

Jag blir riktigt avis då jag ser bilderna, fy ändå!!

Jag hoppas att ni har det riktigt bra, men av bilderna att dömma och det ni skriver så är det ju ingen tvekan på den saken! =)

ni verkar ju också en aningen samlade =) Anna jag saknar ju en bild på dig, du vet "en typisk balkväll för jessica"=) haha:P Nämen jag hoppas att ni fortsättningsvis får det lika bra!







Men sen får ni ju lov och ta er hem snart nån gång!

2009-01-28 @ 12:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0